Ung och gift, Ja då


Om jag nu skulle träffa någon ny person och presentera mig själv för och typ berätta lite om mig själv. Ja då börjar man ju oftast med namn, ålder och sen kanske berättar lite om familjen.

Ja då börjar jag:

89:a alltså 21 år gammal, gift med min underbara man...bla bla bla..

STOPP!

Spola tillbaka, GIFT?

Ja, jag är gift!
Något fel med det kanske?
Mitt val, mitt liv!

Folk tror väl att jag är en psykopat eller desperat bara för att jag är ung och gift, speciellt när man berättar att det är den första man bor ihop med och att vi inte bodde ihop innan vi gifte oss.

Jag ville kanske inte leva i den så kallade synden, vad är det för fel med det?

Jag förstår verkligen inte varför folk tror att det är något fel man gör. Testa själv, du kanske också blir lycklig!


Det var ingen som tvinga mig att gifta mig så tidigt, det var mitt eget val. Vi älskar varandra och vill leva resten av vårt liv med varandra, så vad exakt var det jag skulle vänta på? Bättre tider eller? Nej, det var den bästa tiden.

Ooo vårt bröllp det var så fint, o ja tro det eller ej men det var inget vanligt bröllop, utan vi hade dubbelbröllop med våra syskon. 

HAHA visst låter det NASTY men asså så här är det. Min bror är gift med min mans syster och på så vis blev det dubbel med syskonen.

Japp riktigt konstigt låter det men så är det.

Back to the wedding, tänk dig februari månad skiiiiiiit mycket snö och svin kallt ute, men det ser ju fint ut på film.

Min klänning var verkligen en sån cinderella klänning och med tiaran och allt kan jag stolt säga att
jag såg ut som en prinsessa ( Så stolt över mig själv).

Kritvit tubtopps klänning med typ lager av vulanger eller vad det kallas för och jätte stor/rund där nere med en massa pärlor o typ blommor/löv lite här o där på klänningen.

Åh guud det var en sån härlig känsla att ha den på mig.

 Och innan bröllopet vakna jag typ vid 7 på morgonen (inte för att jag sov mer än kanske 1 timme under natten)

Anyway vaknade duschade och packade mina sista grejer hemma hos föräldrarna och tog farväl av mitt barnrum :P och sedan blev jag hämtad av brossans fru sen åkte vi till frisören.

Vi kom väl fram vid 10 på morgonen och där satt vi tills ca halv 6 på kvällen. Tog ju dubbelt så lång tid eftersom vi var 2 brudar som skulle fixas.

Under tiden vi var där var brossans fru jätte nervös och helt galen och där satt jag helt ko lugn och bara tykte det tog för lång tid och var lite halv tråkigt emellanåt.

När frisyrerna och sminket var fixat, ja då kännde man ju nästan inte igen sig själv längre det känndes som om jag var en helt annan person. Men fint blev det!

Sedan blev vi hämtade hos frisören och åkte hem till svärföräldrarna där våra klänningar väntade på oss.

När vi hade fått klänningen, skor och allt annat som skulle på och väntade på våra män, DÅ kom allt.

Plötsligt blev jag jätte nervös och galen haha.

Och jag har alltid varit den personen som inte gillar att höras och synas, dansar inte in public o sånt, så det känndes ju lite jobbigt på något sätt.

Sedan kom våra män och hämtade oss, så åkte vi iväg i en jätte fin svart bil, haha tyvärr kommer jag inte ihåg  märket på bilen jag la ju inte riktigt märke till det jag hade fullt upp med mina nervösa ryck. Men fin var den!

Sedan kom vi fram, OH HJÄLP! Över 300 personer satt där inne i lokalen och väntade på oss, shit pommesfritt så pinsamt det blev. Och tror du inte alla stirrade, jo då!

Mitt hjärta dunkade så himla fort, jag visste knappt vart jag skulle ta vägen, hur jag än vände o vred på  mig såg ja ett ansikte stirra på mig, jobbigt men ändå kul på något sätt.

Det går inte att beskriva känslan man måste själv uppleva det för att förstå hur underbart det känns. Tänk att verkligen få vara den där prinsessan för en dag som alla stirrar på och beundrar. OH så kuuuuuul!

Jag skulle kunna sitta här och skriva flera hundra sidor om den dagen men det tänker jag inte, för så många sidor orkar ingen läsa haha.

Kan ju alltid berätta mer om det någon annan gång.




Visst är den fin? Det är en Forever yours klänning. Kännde mig så himla fin i den.


Kommentarer
Postat av: Sof

riktigt snygg klänning :) Tråkigt att jag inte var på ditt bröllop. Skulle velat vara där! Är glad för din skull iaf! :D

2010-06-03 @ 00:10:15
URL: http://sofiieha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0